Dålig ridning och en kär Meggie

Var meningen att jag skulle hoppa igår. Testa lite nya grejer bla en liten liten oxer och dessutom testa hoppa med hinderstöden istället för däcken, eftersom det är hinderstöden som förut fått miig att känna mig osäker. Men det var sämsta dagen nånsin för mig och Meggie. När jag värmde upp studsade hon som tusan så jag tappade tyglarna och kontrollen. Dessutom höll hon på att gå omkull. Jag fattar inte varför hon studsar så mycket... något måste ju vara fel...?
Iallafall, så skulle jag försöka hoppa. Hade ställt upp den pyttelilla oxern med bildäck men hon var ganska okoncentrerad när vi red mot hindred så hon halft vägrade och halft hoppade. :s Försökte två gånger till men då var hon helt okoncentrerad och sprang bara vid sidan om, så jag bad Martin att lägga ner den lägsta bommen.
Vi gjorde ett nytt försök och den här gången kändes det bättre. Ingen studs utan en lagom snabb trav och sen ett jättesprång över hindret. Det hade varit det snyggaste hoppet ever om jag bara suttit kvar efter vi landat...
Meggie haar sån riktigt kraft från baken så jag har väldigt lätt för att ramla fram varenda gång jag hoppar, och dessutom har jag riktigt dålig balans så jag hade ingen chans att sitta kvar. Men jag satt upp igen och hoppade en gång till. Sen fick det räcka. Det var inte vår dag igår, och Meggie kan inte ansträngas för mycket eftersom hon svettas av att bara gå i hagen på grund av hennes tjocka päls. Men nu har vi äntligen fått tag i en klippmaskin så hon ska klippas innan uteritten i helgen. :)

Idag red jag och mamma ut. Hon på Celine och jag på Meggie. Det gick jättebra. Det fick bli en skrittrunda och för att Meggie skulle slippa bli så varm av sadeln så red jag barbacka och hon var jätteduktig. Hon är verkligen stabil!
Vi skulle möta Carro, en tjej som vi brukar rida ihop med som bor en bit bort, och hennes varmblod Pontus också. Och Meggie är så kär i Pontus. Hon hälsade med en gnäggning när de träffades (vilket Meggie aldrig gör, hon bryr sig inte om nån annan, utan dissar alla ;)) och hon skulle tvungetvis gå i baken på honom hela tiden och när vi skulle skiljas åt så vägrade hon gå. Hon ville bara till Pontus hela tiden. Stora damen har fallit för en spinkig liten karl ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0