Hoppning

Tänkte ha ett litet inlägg om hoppning. Tänkte visa lite hur det har gåttt för mig och Meggie i höst, men även en film från avramlingen som gjorde att jag blev rädd. Och dessutom tänkte jag visa en film från förr i tiden då jag inte var ett dugg rädd för att hoppa <:
Och jag orkar inte höra massa besserwiessrar som klagar på massa grejer jag kunde gjort bättre inom min ridning, eller massa hoppsnobbar som tycker att jag är en mes som inte vågar hoppa högre. Tycker ni det så ber jag er bara att dra härifrån för jag vill inte mista självförtroendet när jag äntligen kommit igång så bra.
Vill också säga att jag skäms liiite över att lägga upp detta eftersom så många kan se det, men jag vill ändå göra det. :)
Vi kan väl börja från början:




Sen skulle jag vara med i min första tävling, och min häst fick prestationsångest och jag var jättenervös så det gick inte så bra :/ Och det var på grund av detta som jag blev så rädd.




Avramlingen var 2007 och jag har knappt hoppat sen dess. Men i början av hösten nu i år så bestämde jag mig för att försöka komma över min rädsla eftersom jag tycker det är så roligt att hoppa egentligen. Och så här långt har vi kommit hittills. Är själv väldigt nöjd över våra framsteg eftersom jag verkligen är livrädd när jag hoppar och meggie har aldrig gått på en ridbana förut och inte heller hoppat annat än terräng :)


Kommentarer
Postat av: eva

Jag älskar dina hästar! som är såå fina! och du är inte en mes som är rädd föratt hoppa föratt du har ramlat av när du hoppade, jag har samma problem. flög av när min häst gick omkull mellan 2 studs hinder :/ landade med ryggen på hindret framför :/

Men älskar dina hästar, man ser att dom älskar dig lika mycket som du älskar dom :D vet du vad det är för stam på Cendy? vi har också nordsvenskar, så blir lite nyfiken på hans stam :)

// eva

2011-11-12 @ 08:22:09
URL: http://evaeckebring.bloggplatsen.se
Postat av: Julia

Det är ju jättestora framsteg! :D

2011-11-12 @ 11:39:30
URL: http://motivate.blogg.se/
Postat av: Sofy

Eva: Åh tack så jättemycket :D

Cendys stam:

u. Randi e. Central

ue. Ellar



Vill du veta mer eller? :)



Julia: Tack :D

2011-11-12 @ 22:10:50
URL: http://smedbergsofia.blogg.se/
Postat av: eva

Nej då, det räcker :) han är inte släkt med våra hästar på nära håll iaf. men tror att jag känner hans bror, som har central till pappa, memn ska kolla upp det :D

2011-11-13 @ 08:48:45
URL: http://evaeckebring.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0