Jag är helt knäckt...

Jag och Martin var och tittade på hopptävling i Ljungby idag och jag tyckte som vanligt att det var riktigt roligt. Men så ringer mamma och säger att Cendy är riktigt halt och inte mår särskillt bra. Självklart blir jag lite orolig men tänker att det nog inte är SÅ farligt. Men när vi kommer hem och pappa kör in på infarten så ser jag att Cendy ligger ner i hagen, jag blir riktigt rädd och hoppar ut i farten. Jag springer fram till Cendy och han bara ligger ner och flåsar. Jag börjar storgråta och alla möjliga tankar dyker upp i huvudet.
Efter ett tag lyckas han resa sig upp. Han kan inte stödja på vänsterfram, och kan med nöd och näppe gå.
Han verkar inte må dåligt psykiskt för han äter och är hyffsat pigg, men ligger mycket och vilar för att han har så ont. Vi tror att det är hovböld men vi vet inte än. Martins moster är ju vetrinär så han ringde henne och nu är hon påväg. Så jag hoppas att allt kommer bli bra... Men med tanke på att han är hyffsat pigg så känns det lite lugnare. Men jag måste säga att jag har en äcklig klump i magen som oroar...


Kommentarer
Postat av: Lydia

hoppas det går bra skulle värkligen vilja träffa alla era hästar <3

2011-10-17 @ 21:09:21
Postat av: Sofy

Det får du göra någon dag :)

2011-10-21 @ 15:33:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0