Tankar och Löshoppning

Jag funderar hela tiden på om jag verkligen borde ha en blogg med filmer där jag rider och försöker hoppa och allt det där. Men jag kommer ändå alltid fram till att det är väl klartt jag ska ha det. Bara för att de flesta andra som har hästbloggar tävlar på ganska hög nivå så betyder inte det att man måste göra det för att få ha en blogg. Och vi har ju alla olika hästar och olika ridsätt. Även om vissa inte kan förstå det och kanske kommenterar dumma saker så är det bara tecken på omognad. Jag vet  att jag förr eller senare kommer få en kommentar om att jag rider dåligt eller är feg, men jag är förbered och jag känner att jag kan ta det. Det kommer vara den personen som det är synd om eftersom den inte kan känna empati för andra människor.
Nog om det!

Har inte kunnat rida denna veckan, och det känns verkligen förjävligt. Har haft riktigt mycket att göra med konserten, och när den äntligen var över fick jag mensvärk så detta är tredje dagen som jag ligger hemma i sängen utan att kunna gå upp. Det suger. :(
I söndags så löshoppade vi Meggie lite. Hon har ju vad vi vet inte hoppat mer än i skogen förut så det är inte bara jag som ska träna hoppningen från grunden, Meggan behöver ju också lära sig. Och gå på bana har hon inte gjort helleer så vi har mycket att jobba med. Visst, hoppa kan hon, men ibland märks det att hon inte vet riktigt när hon ska hoppa av, och vi måste även jobba på att ha rätt galopp. Ridning är verkligen svårt! :o
När jag var yngre och red på ridskola så kunde ju hästarna allting, det var bara en själv man behövde tänka på, men nu är det både jag och meggan som ska lära oss.
Löshoppningen gick bra :) Hon tycker det är så roligt att hoppa :D Har en liten film från ett av skutten. Ni kommer tycka att det är skitlågt, men vi måste börja på låg nivå, eftersom hon är ganska otränad också. Och klandra inte mig och mamma x) Vi blir så töntiga när vi pratar med hästarna xD


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0