Massa ridning :D

Igår red Sofie hit och skulle ha lite "hopplektion" för mig. Det gick så himla bra. Hon la ut några bommar framför ett litet kryss och så skulle jag komma i trav. Min rädsla var som bortblåst, jag glömde nästan bort att oroa mig xD Så jag är verkligen jättenöjd :D
Efter att jag ridit meggie red jag även Celine en liten stund på ridbanan, hon spände sig lite och var ganska vinglig, och sadeln gled för långt fram. Dessa sadlar alltså! >< Men det gick ändå hyffsat bra :)
När jag ridit Celine red jag Alex i hagen lite för att spela in lite fler halloweenklipp. Vi skulle spela in en galoppscen, och när jag skulle börja galoppera tog hon bettet och bara stack xD Jag hade ingen kontroll alls men jag tänkte att det är väl bara att hänga med tills hon stannar. Det roliga var att hon sprang mot ett av terränghindrerna och tog ett skutt över, och vi har aldrig lyckats få alex att hoppa innan utan hon har bara sprungit rätt igenom alla hinder xD

Idaag, så red jag Meggie i hagen, eftersom hon gick i paddocken igår så är det bra med omväxling. Och vi vågar inte rida ut nu när det är älgjakt här. Det gick superbra :D Hoppade lite terräng, inte alls mycket eftersom vi hoppade igår, dock var det inte så jättemycket då heller, men det gick iallafall jättebra :D Så mysig är hon geggan :D Tror att jag snart har fått bort min hopprädsla helt :D

Sofie och hennes Kadde :)


Celine :D



Kommentarer
Postat av: Felicia Lennartzon

Vad skönt att det går så bra! sa ju att Åsa var bra på att få bort hopprädsla! Själv tycker jag att det är jätte kul med hoppning nu ^^ Speciellt med fart dåren Lilla Grå Hehe (;

2011-10-14 @ 15:06:37
URL: http://Adjee-W @dayviews
Postat av: Sofy

Ja, det är verkligen jätteviktigt att man känner hästen och litar på den :D

2011-10-21 @ 15:33:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0