Cendy

Cendy är vår lånade Nordsvensk som är född 1991. Helt ärligt så vet jag inte riktigt vart han hör hemma egentligen, men den riktiga ägaren har iallafall djurförbud och det gjorde att han kom till vår kära vän Cina, och jag började rida honom så ofta jag kunde. Sen när vi flyttade ut på landet fick vi ta med Cendy hem till oss som sällskap till mammas häst. Cendy är en riktig skogsmulle, han älskar att ta en sväng i skogen. Men tyvärr har hans ben börjat bli stela och så fort någon sitter upp på honom så blir han halt. Så de senaste månaderna har det bara blivit promenader för hans del.
Det är riktigt tråkigt verkligen, för han är så himla mysig. Men eftersom han inte är halt utan ryttare så händer det ibland att jag och Cendy leker lite i paddocken och det tycker han är sååå roligt!








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0