Hur och varför startades bloggen?

Denna bloggen startades den 17/9 2011, när jag satt i en god väns källare och drack läsk (fanta wildberries för att vara exakt) och kände att jag verkligen blev sugen på att starta en hästblogg precis som många andra i hästvärlden redan har gjort. Jag har en häst som heter Meggie och det är henne som jag vill blogga mest om. Vi har nämligen precis påbörjat en träning med hjälp av en tjej som heter Madde, eftersom Meggie är ganska stel och spänner sig i paddocken och alltid övergår till någon mystisk studsgalopp varenda gång vi är på ridbanan.
Denna bloggen existerar mest för min egen skull för att jag, lite längre fram, vill se utvecklingen och hur jag och Meggie har förbättrats. Sen är det väl alltid kul om någon läser :)
Kan dock säga redan nu att bloggen nog inte bara kommer handla om Meggie om jag känner mig själv rätt. Kommer säkert skriva massor om de andra hästarna, och säkert om skolan och musik och den stora kärleken! Det återstår att se ;)
En lite halvdan snabbvisning på mig och Meggie när hon gör sina mystiska steg. Jag vet egentligen inte hur jag vågar lägga ut sånthär med tanke på hur många besserwissrar det finns som ska kommentera ens ridning, men jag brukar inte direkt bry mig :)


Kommentarer
Postat av: Jesper

Vilken skum galopp hon får Oo, Vad är det för ras? Liknar ju fjordingar lite.. fast har aldrig sett en fjording med den färgen :-), Väldigt söt häst iallafall!

2011-09-20 @ 08:05:29
Postat av: Sofy

Det är en tinker :) Jag vet inte varför hon håller på så, vi tror att hon spänner sig.

Ja, hon är jättesöt!

2011-09-25 @ 22:20:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0