Babbel om rutiner, framtiden och såklart lite hästar!

Sitter på mitt rum och ska snart sova. Är ganska trött... Är alltid det efter skolan, trots att jag alltid sover 1-2 timmar när jag kommer hem på eftermiddagen. Det är ändå rätt lugnt i skolan nu i trean. Har två eller tre vanliga lektioner per dag och allt annat är musiklektioner. Härligt! Det bästa är att jag varken har matte eller engelska som har plågat mig genom alla dessa år!
Känns så surt att ta studenten faktiskt. Vad ska jag göra sen lixom?
Just nu ser mina dagar ut som så att jag går upp nånstans mellan halv sju och sju, och tar tåget till skolan vid 07.53 och åker hem från skolan 15.55, kommer hem vid ungefär kvart över fyra och då sover jag nån timma, sedan käkar jag och resten av tiden ägnar jag åt hästarna. Jag trivs bra med dessa rutiner. Jag vill inte ens tänka på att börja i en annan skola eller börja jobba eller kanske till och med flytta?! Ne fy tusingen! Får leva i nuet och ta en dag i taget så kanske jag vet vad jag vill när det väl är dags. Min syster som är fyra år älder flyttade till Berlin idag för att plugga i en tysk skola. Kanske ska ta inspiration från henne? Eller inte x)
Jag kommer nog inte så långt med mina betyg.
Hur som helst... På tal om något helt annat..
Jag bestämde mig för att gå en promenad med Meggie idag. Jag ville ha lite omväxling. Vi rider nästan alltid samma runda när vi rider ut, så jag tänkte, varför inte ta och gå en sväng på vägarna i byn så får jag också motion?
Tänkte också att jag skulle gå förbi några som bor en bit bort som också har hästar för att se hur Meggie blir när det är andra hästar i närheten när hon är ensam.
Men det var iiiiingaaa problem. Hästarna i hagen sprang som dårar och tyckte det var jättespännande att det gick förbi en annan häst! Men Meggie tittade bara lite halvt på de och brydde sig knappt :)
Träffade de som äger hästarna också. De är så himla goa! :D
Skulle kunna stå och prata häst med de hur länge som helst!
Skulle nog även kunna sitta här och skriva om ointressanta grejer hur länge som helst också, men nej nu ska jag sova!
GODNATT! ○

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0