Hopprekord!

Igår tänkte jag hoppa lite med Meggie på ridbanan. (Att hoppa är inte det enda jag gör. Jag skriver dock inte så mycket om när jag har ridit ut på henne och sånt x)). Det gick ganska bra. Tog dock bara tre skutt med henne eftersom jag var på terrängbanan med henne i söndags.
Det sista hoppet vi gjorde var rekord för mig och Meggie :D Innan har vi bara hoppat typ 45 cm som högst men nu kände jag att jag ville testa lite högre. Ett hinder på 65 cm. För andra är det säkert bara ett fjuttigt litet hinder men för mig är det annorlunda. Har inte hoppat så högt på fyra år. Jag var jättenervös när jag red mot det men min vilja tog över rädslan :D 
Nu gick det väl inte så jättebra, Meggie hoppade av för tidigt och rev hindret och det blev ett ganska fult hopp. Men det gör absolut ingenting! För huvudsaken är att jag vågade och att Meggie hoppade. 
Meggie har alltid svårt med var hon ska hoppa av. Det blir nästan alltid för tidigt eller för sent. Så jag hoppas vi kan få hjälp av en tränare nu i höst :)
 
Här kommer en liten film. Den är ganska dålig eftersom jag filmade med stativet. För mamma och pappa har tröttnat på att filma mig när jag rider x) De hatar det. xD
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0