Meggie, en kvinnlig kung!

Wohooo, besöksrekord på bloggen! Hela 34 stycken unika besökare, woooow ;)
Haha. 
Idag kände jag mig mycket piggare när jag vaknade. Var inte helt frisk men ändå bättre, så det första jag gjorde var att tvinga med mamma och Martin på en ridtur. Var lite stressad över att det skulle hinna börja regna. Men vi hade ganska tur med vädret. 
Jag red som vanligt min kung, Meggie, som för övrigt kanske borde klassas som drottning då hon är av kvinnligt kön, men hon passar som kung för hon är så förbannat kunglig! 
Martin red Celine och mamma gick med Alex. 
Allt gick superbra :) Meggie var jättepigg och taktade hela tiden, men det är väl bättre det än en slö häst som man måste skänkla på hela tiden. 
Det är ganska underbart egentligen, att Meggie kanske ser ut som ett segt gammalt kallblod. Men hon är alltid pigg. Och jag överdriver inte när jag säger att hon är ungefär lika pigg som mitt gamla fullblod Ceesna. 
På tal om Cessna så ska hon åka hem till Lina igen ikväll :( Sommaren har verkligen gått fort! 
Kommer sakna henne jättemycket. Men den som kommer sakna henne mest är nog ändå Celine, som har varit sällskapshäst åt Cessna. Vi lät de gå ensamma i en annan hage, för att släppa in Cessna med hennes smala ben i samma hage som en bossande Meggie känns inte så bra. 
Nu ska jag försöka hinna med att fixa några bildbeställningar. Har inte haft mycket tid till det de senaste dagarna!
Ha det bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0