Meggie!

Då jag var lite intresserad av Meggies föl som hon fick för några årsedan, tog jag kontakt med Meggies förra ägare. Fick höra att hennes föl, som heter Tristan och är efter Timothy, befinner sig utanför Göteborg. Fick även en bild på honom och han var riktigt söt! Är verkligen nyfiken på hur han ser ut nu!
Passade på att fråga lite om hon gjort något annat än ridit i skogen med Meggie. För jag tror inte vi frågade så mycket om det när vi väl var och tittade på Meggie, då var jag inte direkt ute efter en hopphäst utan snarare ett kallblod som jag kan ströva runt på i skogen och kanske hoppa någon stock ibland. Så vi ställde mest frågor angående hur Meggie är som häst. Men efter en tid började jag bli sugen på att hoppa och komma över min rädsla, så då blev jag nyfiken på om Meggie har några erfarenheter.
Så jag frågade som sagt om hon gjort något mer än skogsridning, och det visade sig att hon blivit mycket körd, och dessutom att hon hoppats en bana på 1 METER :O Inte för att jag underskattar Meggie men jag trodde verkligen inte att hon kunde så högt xD Inte för att jag tänker hoppa sååå högt, men det är ju roligt att veta, för då vet jag att hon har tidigare erfarenheter som bara behöver repeteras, och självklart måste hon komma i bättre kondition än vad hon är i just nu. (vintertid ni vet).
Hon berättade även att hon ridit dressyr men att Meggie inte var riktigt lika förtjust i det som att hoppa. Och det har vi ju märkt x)
Fick även veta att hon varit med på lite hopptävlingar, och även tillbringat en hel sommar på ett handikappsridläger!
Jag litar på Meggie och känner mig trygg med henne. Men nu känner jag att jag har fått mer tillit till Meggie. Jag känner att eftersom hon har tidigare erfarenheter så behöver jag inte oroa mig över att jag på något sätt gör fel. Jag kan inte riktigt förklara... Men det känns riktigt j*vla bra!
Min fina gamla tant <3 Hon är verkligen underbar!
Lägger upp lite bilder som jag fick av hennes förra ägare. Bilderna tillhör alltså Ullrika.
Meggie som körhäst :D
Hennes man har blivit dubbelt så lång :o Och hon har dessutom blivit mycket grövre. Inte tjockare, utan grövre.
Tristan, Meggies föl
Mor och son :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0