Cessna och nytt objektiv!

Idag gick jag upp vid halv 10, gjorde de vanliga morgonsysslorna och sedan åkte vi till Ljungby för att hämta Cessna. 
Hon var verkligen mager, den stackaren. Jag hoppas att hon kan äta till sig en riktigt rund mage här utan att få några problem :)
Först fick hon gå lite själv, sedan bestämde vi oss för att släppa in Cendy hos henne. Vi hade först tänkt låta Cessna gå ihop med Celine men sen tänkte vi att det är bättre med Cendy eftersom de har gått ihop innan och om Cessna går med Celine så måste Cessna vara själv när vi rider Celine. Så det fick bli Cendy!
Men det blev inte som vi trodde. Cendy och Cessna som tidigare varit typ bästa vänner fungerade inte alls ihop. Cendy som alltid brukar vara så snäll jagade Cessna medan Cessna sparkade mot honom. Och Cendy blev dessutom orolig då han inte längre fick vara med de andra hästarna. Så vi bytte och tog in Celine i hagen iallafall. Men hon jagade också Cessna. Så jag och mamma gjorde helt enkelt så att vi satte upp ett par stolpar och två trådar i hagen runt huset och delade av så att Cessna på sätt och vis kunde gå med de andra fast med en tråd mellan de, istället för att gå i två olika hagar. Så nu är det lugnt där ute :)
 
Jag fick mitt nya objektiv idag också. Sigma 2,8 24-70 mm :) Har tagit några bilder, men inte testat det sådär ordentligt för det har varit så regnigt. 
Imorn ska jag till Falsterbo, wohoo! :D
 
Här kommer lite bilder på Cessna. Dock är de ganska orättvisa för hon är mycket finare i verkligheten. :)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0