Pirrigt!

Jag är glad. Jätteglad. Men också nervös, spänd och pirrig. 
Det är nämligen såhär att min ponny Cessna ska komma hem till oss på lite grönbete!! :D Jag är så glad! 
Jag ägde henne när jag var 11-12-13 och jag lärde mig hur mycket som helst på henne. Sen hände det där olyckliga. Jag hamnade i en deprission då jag inte orkade med nånting. Och påväg in i den ramlade jag även av och blev rädd, så vi lånade ut henne till en tjej i Ljungby. Sen när deprissionen försvann 2-3 år senare, så skulle det ju vara ganska orättvist av mig att bara ta tillbaka Cessna när jag visste hur mycket tjejen som hade henne älskade henne och dessutom hade jag träffat Cendy och börjat rida honom så... Cessna fick helt enkelt vara kvar i Ljungby. Och det har inte blivit av att jag hälsat på Cessna mer än typ tre gånger i rädsla av hur det kommer kännas. Men nu är det så att Cessna blivit ganska mager så vi ska ta hit henne för ett tag så hon ska få äta upp sig lite och bli lite rund om magen precis som våra hästar är. (dock är de alldeles fööör runda x))
Så idag har mamma och pappa besiktigat <--(jag är väldigt osäker på hur det stavas om jag ska vara ärlig) hästtransporten. Och imorn åker vi och hämtar Cessna. Jag är såklart överlycklig. Hon är nog den hästen som betytt mest för mig, då jag lärde mig sjukt mycket på henne. Hon var verkligen en läromästare! 
Men det är ändå nervöst. Tänk så trivs inte Cessna hos oss? Tänk så är de andra hästarna taskiga mot henne? Kommer tjejen som har haft Cessna under alla dessa år gå runt och vara orolig över att jag kommer ta tillbaka Cessna? Kommer jag vilja ha tillbaka Cessna och inte kunna släppa taget när hon ska åka tillbaka? 
Jaa, det är mycket jag funderar på. Jag undrar om det kommer kännas ovant att rida henne. Eller om mitt muskelminne kommer att reagera. 
Här kommer en bild och några filmer. Har typ alla bilder jag äger på Cessna på min externa hårddisk som jag inte har tillgång till just nu, men jag kanske lägger upp flera när ajg kommer hem senare :)
 
 
 
 
(Hihi liten fail)
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Frida Dahlström

Förstår att det är pirrigt och läskigt, men ta vara på tiden med din fina gamle vän och tänk på att hon har det bra hos den andra tjejen också. Njut och ta igen missad tid! :D

Svar: Det tycker jag var bra skriver, vilka kloka ord. Jag tar verkligen till mig det :DTack Frida :)
Sofy | Hästblogg

2012-07-09 @ 18:09:41
URL: http://fridadahlstrom.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0