Ridpass med Cessna :D

Halli hallå! 
I onsdags var jag på Falsterbo Horse show! Det var jätteroligt. Kollade på hoppning hela dagen och hade hyffsat väder! Eller hyffsat var det väl egentligen inte, med tanke på hur vädret har varit denna sommaren så var det väl fantastiskt bra. Fick en kort regnskur över oss på förmiddagen, men sen var det sol och värme resten av dagen :)
Tänkte lägga upp bilder från falsterbo någon annan dag, för nu ska jag lägga upp bilder från när jag red Cessna igår :D
Det var ganska pirrigt när jag sadlade Cessna igår. Det kändes riktigt ovant att sitta på henne och ha den där smala halsen framför sig med tanke på att jag är van vid Meggies x) Men det gick jättebra. Sofie var med och red Celine, det gick bra för de också. Och Sofie sa att Celine verkade tycka att det var roligt, och det är ju bara positivt :D Efter att jag ridit Cessna en stund så tror jag mitt muskelminne väcktes. Kände igen stegen väldigt väl, men dock kändes det som jag blivit lite stor för Cessna. Har nog lite för långa ben. 
Mamma sa egentligen att jag inte skulle skriva så mycket om Cessna på bloggen för hon var rädd att Lina skulle bli orolig över att vi skulle ta tillbaka henne, men jag kan ju säga såhär: LINA! Om det nu skulle vara så att du läser detta så finns det ingen risk att jag ska ta tillbaka Cessna. Jag älskar Cessna men jag har ju Meggie och Celine som jag rider och de passar mig bäst. Och dessutom så vet jag på ett ungefär iallafall hur mycket Cessna betyder för dig, så du behöver inte vara orolig :)
 
Juste! Jag tog faktiskt ett litet skutt med Cessna. Dock så var det ganska läskigt, för jag har knappt hoppat med henne mer än en gång efter att jag trillade av. Men det gick jättebra :D Hon är ju så snäll :)
Nu kommer lite bilder! Tänkte bara säga också att jag har inte valt den rosa utrustningen. Hade det varit jag så vet nog alla att den varit röd. Men det är ju en smaksak och det får fodervärden bestämma :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0