Spontan ridtur!h

Jag låg och vilade innan från typ kl sju till halv nio. Jag och mamma skulle ut och rida med Carro och möta henne i skogen vid halv nio. Men när mamma skulle gå ut och börja sadla så väckte hon mig men jag var knappt vaken och sa att jag inte orkade rida. När jag sedan vaknade ordentligt så var klockan kvart i nio. Jag gick ut och lekte lite med Ella. Sedan fick jag plötsligt en idé om att rida och möta mamma :) Så jag tog in meggie, borstade av henne och satte på henne tränset. Tänkte först ta hackamoret men tog sedan bettet för att vara på den säkra sidan nu när jag skulle rida barbacka själv i bara vanliga jeans x) Och det var tur det. För Meggie hade ingen lust att ge sig ut på en ridtur! Hon ville bara vända hem. Och när hon vill vända hem så är det inte full galopp hem. Utan hon bara "nä nu går jag hem istället" och vänder sig om lugnt och stilla i fortfarande normal skritt. Hade jag haft hackamoret så hade jag inte kunnat göra nånting då hon tyvärr lyssnar väldigt dåligt på det. Men jag fick iallafall henne att gå på i hyffsat tempo efter en bit. Sen mötte jag upp mamma och vi vände hemåt. Dåååå blev det andra bullar. Då skrittade hon dubbelt så snabbt. För då var hon ju påväg hem, och då går det aldrig extrafort ;) 
Och det är ju superbra med snabbskritt för då kanske hon kan bli av med den där magen... 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0