Liten ridolycka..

Sitter och käkar godis och Martin ligger i soffan och leker med sin häftiga mobil. Snart ska vi glo på film och mysa, men tänkte först berätta lite om gårdagen...
Jag och mamma skulle rida ut en sväng. Jag red Meggie och mamma red Alex. Vi hämtade de i hagen och jag tyckte Meggie var lite på tårna. (vilket är väldigt ovanligt för att vara henne) Men jag borstade henne som vanligt och satte på henne barbackapadden och tränset och sen gav vi oss iväg. Både Alex och Meggie lunkade på som vanligt genom skogen och vi tog även en liten galopp. Vi hade även bestämt att rida ihop med mammas kompis och att vi skulle mötas vid ett ställe på ridvägen. När vi närmade oss mötesplatsen dök Carro och hennes häst upp bakom en buske och Meggie blev skiiiiiträdd och kastade sig runt och sprang iväg ett par meter. Och eftersom Meggie blev rädd, så blev såklart Alex också skitskraj, så hon kastade sig också runt och sprang lite. Mamma som inte var beredd alls flög i backen! När jag lyckades få Meggie lugn så såg jag att mamma låg på marken, jag blev jätterädd och hoppade av Meggie och sprang fram till mamma, men allt var lugnt. Hon hade fått en smäll i huvudet och behövde bara sitta ner en stund. Det var dock lite trögt av mig att bara släppa Meggie sådär, för hon sprang ju såklart hem med Alex i släptåg. Tur att jag hade mobilen med så jag kunde ringa till pappa och förvarna honom, annars hade han väl blivit jätteorolig när hästarna kommer hemspringandes utan varken mig eller mamma på ryggen.
Men allt är bra. Mamma fick lite ont i huvudet och blev nog lite chockad också. Det var första gången hon trillade av Alex och hon har haft henne sen 2007, och ändå ridit ett par gånger varje vecka ungefär, men nån gång måste ju tyvärr vara den första.
Är faktiskt lite imponerad av mig själv att jag lyckades sitta kvar. Jag hade ju faktiskt bara barbackapadd och jag minns att det kändes som att jag halvt hängde i luften typ, men jag tror jag hade turen med mig för att jag höll i manen. När jag rider ut barbacka håller jag alltid lite av Meggies man tillsammans med tygeln ifall det skulle vara något.
Men vi lever som sagt. Fick oss en promenad utan hästar när vi gick hem igår iallafall :)
HEhe!

Kommentarer
Postat av: Julia

Läääskigt, men tur att det gick bra o.o

2012-05-15 @ 19:01:25
URL: http://follow.blogg.se/
Postat av: OLIVIA CARLSSON- American Paint Horses

Fin blogg! :D

2012-05-27 @ 18:56:52
URL: http://oliviawestern.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0