Vill inte ta studenten!!

Sitter i skolan och har håltimma... Eller okej, jag ska vara ärlig, jag skolkar från idrotten. Pallar inte ha gympa på en måndagmorgon som denna. Är så trött för min lilla damphund Ella var så jobbig inatt. Hon hade fått syn på en mus på nedervåningen och sen när jag tog upp henne på mitt rum för att sova så var hon sååå ledsen för att hon inte fick vara där nere och leka med musen. Så hon gnällde från typ elva till klockan ett. Och vi kunde ju inte ta ner henne igen heller, för då skulle hon ju fatta att det lönar sig att gnälla och dessutom så hade vi satt ner en råttfälla på nedervåningen.
Hatar råttfällor. Tycker det är så hemskt att vi människor dödar mössen bara för att de gnager på våra saker. Men vad ska man göra? Vi har tidigare haft burfällor och släppt ut de, men det funkar inte, eftersom de bara springer in igen. Förlåt mössen!!! 
Nu tappade jag tråden lite.. Skolan var det, ja! 
Jag är så ledsen seriöst. Jag vill verkligen inte ta studenten. Ser inte fram emot det alls. Jag vill bara vara kvar här. Jag älskar skolan. Den är lagom stor, och (de flesta) personalen är trevlig och (de flesta) lärarna är jättebra och vissa lärare har man verkligen lärt känna som en vän. 
Och alla elever. Alla som går på the station, den estetiska linjen, är som en stor familj. Visst är det lite drama ibland, men det går inte att komma undan. Och jag kan säga helt ärligt att jag älskar alla. Alla har ju sina dåliga sidor men jag är en sån människa som oftast lyckas se förbi dåliga sidor och tänka på personens bra sidor. 
Nej, studenten är inget jag längtar till. Jag försöker ta vara på varje dag i skolan nu, för tiden börjar rinna ut...
 
 
Några klassbilder från ettan och tvåan <3

Kommentarer
Postat av: zuzanna

Grymt snygg blogg ! :D

2013-01-28 @ 19:34:17
URL: http://ridmuppen.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0